Wat heb je nodig?
Das klei
een verbandrolletje
theezakje
lijm
prikker
mesje
Google hyrogliefen en print ze uit
De fascinatie voor Egypte in de oudheid is nog niet voorbij bij snazzie. Hoe meer we lezen hoe meer inspiratie we krijgen om zelf aan de slag te gaan. Vandaag maken we een sarcofaag van klei met een mummie er in. Zoek je nog inspiratie? Kijk hier
Zo maak je een sarcofaag
Snij een bodem, vier wanden en een deksel uit Das klei.
Pas de tombe in elkaar, zie of je moet bijsnijden.
Leg wanden en deksel plat neer en beschrijf ze met hyrogliefen.
Schrijf ze lekker vol, zoals men deed dat in het oude Egypte.
Strijk lijm op beide te lijmen oppervlakken.
Laat de lijm 5 minuten drogen, druk vast.
Rol een slang als de lijm helemaal droog is.
Vul de hoeken van de kist met de kleirol op.
De sarcofaag ziet er al goed uit maar is nog niet klaar
Rol een mummie van klei en laat hem goed rogen.
Knip het met thee gekleurde verband in de lengte door.
Rol de mummie in het verband en leg hem in de sarcofaag.
We gaan door met de grafobjecten enz. maar niet vandaag!
We willen de sarcofaag nog een 'oude' kleur geven en het vogelzand dat je op de laatste foto ziet ook. De grafobjecten willen we ook beschilderden, de Farao's kregen veel gouden voorwerpen en juwelen mee in de kist. Maar eerst moet alle klei heel goed droog zijn.
Dus dat verven doen we later, tot snel!